Sales blog

Értékesítés és kapcsolatépítés

Sales blog

Értékesítéssel és kapcsolatépítéssel kapcsolatos sztorik. tippek, több mint 12000 üzleti tárgyalás tapasztalatából.

Nemrég, egy konferencián, a szünetben megszólítottam egy negyvenes évei közepén járó úriembert, aki láthatólag egy kicsit feszengett. Introvertált típusnak tűnt, láttam rajta, hogy rendesen a komfortzónáján kívül van, a határait feszegeti. (A név kitalált, nem akarom felfedni az engedélye nélkül.)

Amikor valaki "rosszfej" - azaz gyökér. A gyökérség új szintje. Először csak simán azt akartam írni, hogy rosszfej, de rájöttem, hogy ez a hozzáállás nem érdemli meg, hogy finomkodjak. Igen, most a gyökér hozzáállásról lesz szó, egyébként egy vállalkozó az illető.

Lakásfelújítást tervezgetve több szaküzletben jártam az elmúlt hetekben. Megpróbálom kulturáltan megfogalmazni a tapasztalataimat: NEM AKAROK TÖBB TERMÉKBEMUTATÓT! Nagyon kevés helyen tettek fel kérdéseket, nem tudták meg igazán, hogy mit akarok, és azt, hogy MIÉRT.

Nem póker és nem ulti a blog tárgya, hanem a névjegykártya. 53 éves vagyok, kb. 32 éve használok névjegykártyát. Emlékszem, az első 100 db-on még csak a nevem és a címem volt feltüntetve 1991-ben. Még telefonunk sem volt. De olyan elegánsnak éreztem, hogy van névjegykártyám. Akár egy amerikai magánnyomozó, amikor odaadja a tanúnak, vagy néha a...

Él egy tévhit az értékesítésben: érvelj és győzd meg az ügyfeledet. Azt javaslom, hogy ne tedd. Furcsa mi? De gondolj bele, ha én értékesítőként "megdoblak" érvekkel, mit fogsz csinálni? Mit csinálsz ha megdobnak valamivel? Felemeled a kezed (azaz kifogásokkal élsz) és védekezel. "De akkor mit csináljak értékesítőként?"

Adok 3+1 instant bevételnövelő tippet, amit már ma tudsz alkalmazni. Egyik sem igényel hetekig tartó tanulást, csak egy kis fegyelmet. Ha elkezded használni, csak ezektől 20%-ot javulhat az ügyfélkonverziód!