3+1 instant bevételnövelő tipp értékesítőknek
Adok 3+1 instant bevételnövelő tippet, amit már ma tudsz alkalmazni. Egyik sem igényel hetekig tartó tanulást, csak egy kis fegyelmet. Ha elkezded használni, csak ezektől 20%-ot javulhat az ügyfélkonverziód!
1. Mindig kövesd után az ajánlataidat! Ha nem teszed, akkor feleslegesen írtad meg. Van "néhány" értékesítő, aki ezt nem teszi meg. Várják az ajánlat elküldése után a rendelést, és bizony, ez általában nem jön ilyen egyszerűen. És nem mindig az ügyfél a sumák! Valószínűbb, hogy a te kommunikációdat szükséges javítani. Az egyik ügyfelem a viszonteladóinak tartott tréning után két nappal azzal hívott fel, hogy már most megtérült a tréningem díja, mert a viszonteladói elkezdték követni az ajánlataikat, és ebből két nap alatt nem kevés plusz rendelés érkezett.
Most joggal mondhatod, hogy te ezt csinálod, de tolakodónak tartanak az ügyfeleid, és leráznak a telefonban. Keress meg itt, és megtanítom az ajánlatkövetést tolakodás nélkül.

2. Mérd fel pontosan az ügyfeled igényeit! Nincs olyan termék vagy szolgáltatás, ahol ne lehetne legalább 50 kérdést feltenni az ügyfél igényeiről. Igen, ez a pont a kérdésekről szól. Mert aki kérdez, az irányít. A legtöbb értékesítőben ennek ellenére ott bujkál a kisördög, hogy ha kérdez valamit az ügyfél, akkor itt az ideje csillogtatni a szakmai felkészültséget. Pedig egy rövid válasszal és egy jól irányzott visszakérdezéssel olyan fontos félelmeket, igényeket mondhat ki az ügyfeled, ami alapján sokkal könnyebben zárod eladással a tárgyalást.
Íme egy példa:
- Ügyfél: - Milyen kopásállósága van ennek a padlólapnak? Nekem 4-es kell!
- Értékesítő: - PEI IV-es, ezen a skálán az 5-ös a legjobb. Ahová ön teszi, ott milyen igénybevételnek van kitéve a padlólap?
- Ügyfél: - A bútorüzletünkbe naponta legalább száz ügyfél bejön, és árut is mozgatunk.
- Értékesítő: - És miért ez a szín tetszett meg önnek?
- Ügyfél: - Mert az ügyfeleinknek nagyon fontos a design, és a termékeinkről ez nem veszi el a figyelmet, viszont elegáns.
- Értékesítő: - Milyen termékeket forgalmaznak?
- Ügyfél: - Igényes ülőgarnitúrákat mediterrán stílusban.
- Értékesítő: - Értem. Nézze, a padlólap színe jó választás, de ehhez az igénybevételhez egy kőporcelán padlólapot javaslok, mert az nem fog elkopni. Természetesen két hasonló szín is van ebből, melyik teszik önnek jobban?
Tessék, máris egy 1.500 Ft-tal drágább egységárú padlólapot vett meg az ügyfél (800 m2) és csak 2-3 kérdést tett fel az értékesítő. Az ügyfelet nem zavarta az ár, neki volt fontosabb szempontja is. (Megtörtént eset.) Plusz 1.200.000 Ft bevétel, és egy elégedett ügyfél.
Azt az egy gondolatot tanuld meg: ha kérdez az ügyfél, rövid választ adj és először magadnak tedd fel azt a kérdést, hogy "Amit most mondani akarok, azt hogyan tudnám megkérdezni?"
3. Mindig az ügyfeled hasznát keresd! Ne a terméked tulajdonságait sorold, mert nem tudhatod, hogy az fontos lesz-e neki. Ha nekem akarsz autót eladni, az automata váltó lesz az egyik legfontosabb érv, a páromnak pedig a szín, és a csomagtartó mérete. De ha erősködsz, hogy milyen szép ez a fekete kéziváltós autó és jófejségből még azt is mondod, hogy jobban illik hozzám mint a fehér, akkor udvariasan meghallgatlak, és otthagylak azzal, hogy "köszönöm, még átgondolom." Ha jól mérted fel az igényeimet, akkor tudni fogod, hogy melyik terméktulajdonságból vagy termékelőnyből lesz haszonérv. Izgalmas játék! Csak ez a gondolkodásmód képes 5%-ot javítani a megnyert üzleteid arányán.

+1. Légy aktív! Igen, a legfontosabb az aktivitás. Tűzz ki egy hétre bizonyos számú tárgyalást, és ehhez ragaszkodj mindig. E nélkül nem működik! Ne forgalmat tűzz ki, hanem tárgyalásszámot! Ha jól határozod meg, és tudod az értékesítés alaplépéseit, akkor megjön a kívánt forgalom is. Két esetben szoktak ettől eltérni értékesítők, ha túl sokat nyernek, vagy ha túl sokat veszítenek. De te ennél sokkal különb vagy! Tudom, már el is határoztad, hogy a következő héttől mennyi tárgyalást folytatsz. Az aktivitásoddal előzd meg a konkurenciát, ne az alacsonyabb árakkal!
Nem boldogulsz? Keress meg!
Vittinger László
kapcsolatépítész, sales mentor